De Stichting RSF wil in de toekomst zelf voor projecten initiëren ten behoeve van jonge kunstenaars. Een Nieuw Shaffy Chantant is in voorbereiding.

Daarnaast stelt de Stichting jaarlijks een budget ter beschikking voor extern uitgevoerde projecten. Projecten die binnen de doelstelling passen, kunnen een subsidieaanvraag indienen.

Cd’s die we mede mogelijk hebben gemaakt door financiële bijdragen:
- ‘Make up’, Flip Noorman
- ‘In de verte’, het Vreemdelingen Collectief
- ‘Er is iemand thuis’, Peter van Rooijen
- Een nieuwe cd van De Ping Pong Poëzie Band
- ‘Broos’, Bender

2015 Paul van Vliet Akademie.
Bijdrage theaterproject Paul van Vliet Akademie (1400 euro).

2014 Kunstwerk metrostation Vijzelgracht Amsterdam.
Bijdrage subsidie kunstwerk metrostation Amsterdam (2500 euro).

2014 De vleugel van Ramses Shaffy naar het Geelvinck Hinlopen Huis.
Dit Amsterdamse museum heeft het instrument gerestaureerd, stelt het tentoon en laat er jonge kunstenaars op spelen.

2014 Ramses Shaffy De Tentoonstelling
Van 7 maart t/m 1 juni bij de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam.

2013 De cd RAMSES LEEF!
Medefinanciering van een cd met vertolkingen van zijn repertoire en twee onbekende tracks van Shaffy (10.000 euro).

2013 Het Ramses Shaffy Art Project
Medefinanciering van project om in het metrostation Vijzelgracht een Ramses Shaffy kunstwerk te laten maken door een jonge kunstenaar (6.850 euro).

2013 Het Ramses Shaffy Weekend
In de bovenzaal van Felix Meritis, het voormalige Shaffytheater, waar we jonge kunstenaars financierden die werk van Shaffy zongen (5.900 euro).

2013 De benefietavond de Nacht van Ramses
Op 1 december in het De la Mar theater in Amsterdam (bijdrage voorbereiding 2.000 euro, opbrengst 7.234,83 euro).

Toekomstige reeds toegezegde projecten

chantantShaffy Chantant 2016
In samenwerking met Felix Meritis en de Stichting Amerborgh is de stichting bezig is om in de Shaffyzaal van Felix Meritis een aantal optredens te organiseren voor net afgestudeerden van de kunstakademies. Het wordt een soort pop-up theater zoals Shaffy dat al deed avant la lettre, nu onder de titel: ‘Shaffy Chantant 2016′.

Start Ramses Shaffy Kring
Ontmoetingspunt voor beginnende kunstenaars uit verschillende disciplines die contacten en ervaringen kunnen uitwisselen en samen een netwerk kunnen opbouwen dat gebaseerd zal zijn op wederzijdse collegiale dienstverlening.

Oprichting Ramses Shaffyhuis
Zorgcentrum voor oudere kunstenaars met een optreedgelegenheid voor jonge kunstenaars.

Download hier onze financiële verantwoording.

Onderzoek en expositie

Een groot deel van de nalatenschap van Ramses Shaffy is in bruikleen gegeven aan het Theater Instituut (TIN), onderdeel van de afdeling Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam. Daar heeft Tuja van der Berg op ons verzoek de collectie ontsloten. Bekijk de inventarislijsten: papieren en depots.
Iedereen kan onderdelen aanvragen om te exposeren  of te bestuderen. Uitleen en gebruik alleen volgens de regels van de Bijzondere Collecties. Contactpersoon: Hans van Keulen.